otrdiena, 2010. gada 20. aprīlis

mans izvēlētais ceļš...


Psihologs. Psihoterapeits. Psihoanalītiķis. Citiem tas ir viss viens. Citi zina atšķirību. Citiem tie saistās ar to, ka slimie, trakie tur tač' iet. Citi baidās, ka uzzinās KāDS cits, ka viņi TO apmeklē. Vari sev arī pajautāt, ko un cik daudz Tu par to zini?
Kā zināms, visiem šiem speciālistiem ir savs ētikas kodekss, pēc kā viņi vadās. Jāatzīst, ka skolotājs bieži gribot vai negribot pazemo bērnus klases priekšā, stāstot par kādu viņam nozīmīgu informāciju. Bet viņiem ir tikai rājiens no direktora, ja vispār tāds ir. Žurnālisti arī bieži atļaujas nosaukt kāda traģiska dzīvesstāsta „varoņa” vārdu, kas var būtiski iedragāt šī cilvēka/ bērna psihisko veselību. Bet psihologi un terapeiti cik vien var šifrē, aizkrāso, glabā šos vārdus pie sevis, jo viņiem būtiski ir aizstāvēt, pasargāt savu klientu. Viņi neatļaujas publiskot savu klientu vārdus un nestāsta NEVIENAM, ko uzzinājuši konsultāciju laikā, jo citādi viņi riskē ar savu sertifikātu, kas dod tiesības praktizēt, kā arī tiek saukti ētikas komisijas priekšā.
Senākos laikos, kad studēju, un man kā šim profesijas pārstāvim pašterapija ir obligāta, gāju pie kāda sava kolēģa, kuram sesijas laikā skanēja radio. Tikai tagad saprotu, ka tā patiesībā ir attieksme pret klientu. Nu ja, ko tur censties, ja tas tikai kaut kāds students, galvenais, ka maksā. Ar to gribu teikt, ka arī pašiem ir jābūt uzmanīgiem un izvēlīgiem ar sava speciālista atrašanu.
Vakar, braukājot pa pilsētu, man ienāca prātā doma..nu jā, mēs paši sev esam visinteresantākie, tāpēc psihologs vai terapeits ir tas, kas patiešām 100% jūsos klausīsies un ne tikai klausīsies, bet jūs kopā atrisināsiet to, kas jums šķiet grūti, nepatīkami, sāpīgi...
Jā, arī es esmu gatava uzsākt savu privātpraksi un būt kopā par visiem 100% ar SAVIEM klientiem, kuri ir/būs izvēlējušies mani kā savu speciālistu.

Paldies par uzticiibu un tiekamies atkal citu reizi,
Evita.

1 komentārs:

  1. Es varu teikt par sevi, ka par šiem speciālistiem zinu diezgan daudz. Pareizāk gan būtu teikt, ka par vienu speciālistu. Un, ziniet, tas darbojas.

    AtbildētDzēst

Viens, divi, trīs un Tu esi brīvs

Labdien, labdien, mīļie, dārgie un attālie! Es nezinu, kā jums, bet mana ikdiena ir uzņēmusi labu tempu un ātrumu. Patīk. Man vienmēr ...