piektdiena, 2014. gada 31. janvāris

Rituāli

Kādi parasti ir tavi darba dienu rīti? un vakari? Vai tie atšķiras no brīvdienu rītiem. Visdrīzāk jau jā, vai ne?
Mani rīti nudien bieži sākas ar auzu pārslu putru un kafiju ar pienu. Melnu kafiju, šķiet, esmu dzērusi tieši vienu reizi. Lai arī reizēm jūtu, ka kafijai nav vairs tā patīkamā garša, ar ko man tā asociējas, tik un tā ļoti reti to nedzeru, lai arī reizēm tikai pāris malkus un skrienu uz darbu.
Un tad es tā prātoju, cik liela nozīme mūsu dzīvē ir rituāliem. Tie it kā pietur, patur, satur un būtībā - dod drošības izjūtu, ka viss ir tieši tā, kā tam vajag būt. Tu katru rītu mosties, izstaipies, nobučo mīļos, iešļūc vilnas zeķēs un dodies uz virtuvi izbaudīt akurāt 7 minūšu vienatni. Pēc tam jau pieslēdzas kaut kādas automātiskas darbības, piemēram, es piecpadsmit reizes (reizēm pietiek ar vienu, divām, desmit, trīspadsmit) teikšu meitai, lai mostas un kaut kur fonā jau skanēs dziesmas. Savā ziņā tā ir tāda rutīna, kas paredz skaidrību. Nekas nav jāizdomā, jo tu jau vairākus gadus iepriekš esi izdomājis, kā tam būs būt. Un ir arī. Nu jā, iespējams, ka tajā rīta sadaļas veidošanā, lielu lomu ieņēma arī tavi vecāki. Un ne tikai rīta sadaļas.
Mums taču ir dažādi rituāli - apkampšanās ar mīļiem cilvēkiem, glāze piena pirms miega, silta ūdens glāze no rīta, šķobīties pie spoguļa, īstā pildspalva, parakstot svarīgus dokumentus, pakasīt muguru bērnam pirms miega, vingrošana, visai ģimenei izmasēt pēdas, saruna ar vecmammu vienreiz nedēļā, draudzenes dodas uz skaistumsalonu, kungi - spēlēt pokeri, pirts katru svētdienu, satikšanās ar draugiem, diendusa, grāmatas, grāmatas, grāmatas, skriešana, pasaka bērniem ik vakaru, sagaidot gadumiju, vienoties par vēl vienu burvīgu gadu kopā....

Ja sākam domāt par rituāliem, tad savā ziņā varam saprast, kas man dzīvē ir svarīgi un kas ne tik ļoti. Kādi izskatās mani rituāli, vai tādi man ir? Kādus rituālus es noteikti gribētu ieviest savā ikdienā? Kas mani visvairāk pārsteidz, ieraugot savu rituālu sarakstu?

Domāju, ka rituāli arī ļoti labi liek savākties. Negribu no rīta līst ārā no gultas. Bet kā tad tikšu pie savas supergardās putras? Man šķiet, ir burvīgi meklēt, radīt un piedzīvot jaunas izjūtas jaunos rituālos. Reizēm nav jādomā, kāpēc es to daru, vienkārši daru un viss. Par visu pārējo, kādu citu reizi.


Lai jums silti!

Evita



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Viens, divi, trīs un Tu esi brīvs

Labdien, labdien, mīļie, dārgie un attālie! Es nezinu, kā jums, bet mana ikdiena ir uzņēmusi labu tempu un ātrumu. Patīk. Man vienmēr ...